Administrativ organiseringVelkommen til Sør-Aurdal kommune. Her finner du litt informasjon om vår virksomhet; hvor du kan treffe oss og hva vi kan tilby av tjenester og service. Virksomhetens hovedmål er å gi best mulig service og tjenester til befolkningen og besøkende. En del tjenester skal gis så nær brukeren som mulig; i grendene. Mulighetene og begrensningene ligger i de midler som årlig blir stilt til disposisjon gjennom budsjettet. Som en følge av hovedmålsettingen, gis det tilbud i bygdene på tjenesteområdene barnehage, skole og åpen omsorg; hjemmetjenester. Det er sykehjem i Bagn og bo- og servicesenter både i Hedalen og Bagn. Delegering av myndighet Enkeltsaker og saker som ikke er av prinsipiell eller politisk betydning er delegert til rådmannen med mulighet for videredelegasjon. Myndigheten er i stor grad videredelegert til tjenesteledere og avdelingsledere. Dette bidrar til raskere og mer effektiv beslutnings- og oppgaveløsning. Alle administrative vedtak tilbakemeldes til kommunestyret etter nærmere fastlagte rutiner. Det gir grunnlag for eventuell korrigering av fastlagt politikk. Inndeling av kommunens administrasjon Sentraladministrasjon Tjenesteområder Sentraladministrasjonen dekker: Politisk sekretariat og arkiv, sentralbord Personal og lønn Økonomi og finans, eiendomsskatt Tjenestene er organisert som egne enheter; Oppvekst og kultur Helse og omsorg Plan og teknisk Som leder av administrasjonen, er kommunedirektøren bindeleddet til ordføreren og de folkevalgte organer. Rådmannens ledergruppe - kontaktinformasjon Rådmannens ledergruppe - kontaktinformasjon Tjenesteområde Leder Telefon Oppvekst og kultur Inger Randi I. Kleven 975 08 072 Helse og omsorg Laila Nereng 922 52 728 Plan og teknisk Hans Solbrekken Ruud 901 04 892 Interne stab og støttefunksjoner - kontaktinformasjon Interne stab og støttefunksjoner Funksjon Navn/e-post Telefon Økonomisjef Gry Engelsen 908 98 322 Fagleder eiendomsskatt Elling Weimodet 905 36 309 Regnskap/bokføring Berit Thorsrud 905 68 731 Innfordring Nina Berg Rabben 905 03 648 Innfordring Grete Brenden 905 06 741 HR-sjef Lasse Stentorp Haugen 480 24 584 Rådgiver personal Bjørg Dokken 902 84 526 Lønnsansvarlig Kjersti H. Thronæs 904 12 680 Avd.leder arkiv og servicetorg Ann Wold 904 70 293 Politisk sekretariat/arkiv Anne Grethe Bøen 904 79 624 Sentralbord Jenny K. Hole 61348500 Kommunehuset Tingvoll Sentraladministrasjonen holder til på kommunehuset Tingvoll i Bagn. Her listes opp de funksjoner og tjenester vi har på huset, også leietakere: Underetasje: Vaktmester Fellesrådet for kirken Sognepresten Frivilligsentralen 1. etasje: Hovedekspedisjon med sentralbord Ordfører Kommunedirektør Politisk sekretariat og arkiv Økonomi og finans Personal og lønn Administrasjon Oppvekst og kultur Innkjøpskoordinator Valdreskommunene 2. etasje: Lege Helsesykepleier/helsestasjon Psykisk helse Tannklinikk Kantine - åpen for publikum som har ærend på kommunehuset kl. 11.00 - 12.30. 3. etasje: Administrasjon Plan og teknisk Administrasjon Helse og omsorg Tildelingskontor Felles hovedtillitsvalgt for lokale arbeidstakerorganisasjoner Nærmere informasjon om kommunens virksomhet gis på sider orientert etter de forskjellige tjenester. Sist endret 11.04.2023 08.09