Administrativ organiseringVelkommen til Sør-Aurdal kommune. Her finner du litt informasjon om vår virksomhet; hvor du kan treffe oss og hva vi kan tilby av tjenester og service. Virksomhetens hovedmål er å gi best mulig service og tjenester til befolkningen og besøkende. En del tjenester skal gis så nær brukeren som mulig; i grendene. Mulighetene og begrensningene ligger i de midler som årlig blir stilt til disposisjon gjennom budsjettet. Som en følge av hovedmålsettingen, gis det tilbud i bygdene på tjenesteområdene barnehage, skole og åpen omsorg; hjemmetjenester. Det er sykehjem i Bagn og bo- og servicesenter både i Hedalen og Bagn. Delegering av myndighet Enkeltsaker og saker som ikke er av prinsipiell eller politisk betydning er delegert til rådmannen med mulighet for videredelegasjon. Myndigheten er i stor grad videredelegert til tjenesteledere og avdelingsledere. Dette bidrar til raskere og mer effektiv beslutnings- og oppgaveløsning. Alle administrative vedtak tilbakemeldes til kommunestyret etter nærmere fastlagte rutiner. Det gir grunnlag for eventuell korrigering av fastlagt politikk. Inndeling av kommunens administrasjon Sentraladministrasjon Tjenesteområder Sentraladministrasjonen dekker: Politisk sekretariat og arkiv, sentralbord Personal og lønn Økonomi og finans, eiendomsskatt Tjenestene er organisert som egne enheter; Oppvekst og kultur Helse og omsorg Plan og teknisk Som leder av administrasjonen, er kommunedirektøren bindeleddet til ordføreren og de folkevalgte organer. Rådmannens ledergruppe - kontaktinformasjon Rådmannens ledergruppe - kontaktinformasjon Tjenesteområde Leder Telefon Oppvekst og kultur Inger Randi I. Kleven 975 08 072 Helse og omsorg Anne Kirsti Sørumshaugen 994 16 418 Samfunnsutvikling Økonomi Gry Engelsen 908 98 322 HR og lønn Berit Dokkebakke Navrud 990 14 084 Interne stab og støttefunksjoner - kontaktinformasjon Interne stab og støttefunksjoner Funksjon Navn/e-post Telefon Økonomisjef Gry Engelsen 908 98 322 Fagleder eiendomsskatt Elling Weimodet 905 36 309 Regnskap/bokføring Berit Thorsrud 905 68 731 Innfordring Frode S. Berg 905 06 741 HR-sjef Berit D. Navrud 990 14 084 Fagleder lønn Kjersti H. Thronæs 904 12 680 Personal/lønn Nina Berg Rabben 905 03 648 Avd.leder arkiv og servicetorg Ann Wold 904 70 293 Servicetorg Mette Bergene 904 79 624 Servicetorg Anne Renate Berntsen 61348500 Kommunehuset Tingvoll Sentraladministrasjonen holder til på kommunehuset Tingvoll i Bagn. Her listes opp de funksjoner og tjenester vi har på huset, også leietakere: Underetasje:VaktmesterKirkelig fellesrådSogneprestSør-Aurdal Frivilligsentral1. etasje:ServicetorgOrdførerKommunedirektørPolitisk sekretariat og arkivØkonomi og finansPersonal og lønnAdministrasjon Oppvekst og kulturInnkjøpskoordinator Valdreskommunene2. etasje:LegeHelsesykepleier/helsestasjonPsykisk helseTannklinikkKantine - åpen for publikum som har ærend på kommunehuset kl. 11.00 - 12.30.3. etasje:Administrasjon SamfunnsutviklingAdministrasjon Helse og omsorgTildelingskontorFelles hovedtillitsvalgt for lokale arbeidstakerorganisasjonerNærmere informasjon om kommunens virksomhet gis på sider orientert etter de forskjellige tjenester. Sist endret 08.08.2024 08.15