Administrativ organiseringVelkommen til Sør-Aurdal kommune.Her finner du litt informasjon om vår virksomhet; hvor du kan treffe oss og hva vi kan tilby av tjenester og service. Virksomhetens hovedmåler å gi best mulig service og tjenester til befolkningen og besøkende. En del tjenester skal gis så nær brukeren som mulig; i grendene. Mulighetene og begrensningene ligger i de midler som årlig blir stilt til disposisjon gjennom budsjettet. Som en følge av hovedmålsettingen, gis det tilbud i bygdene på tjenesteområdene barnehage, skole og åpen omsorg; hjemmetjenester. Det er sykehjem i Bagn og bo- og servicesenter både i Hedalen og Bagn. Delegering av myndighetEnkeltsaker og saker som ikke er av prinsipiell eller politisk betydning er delegert til rådmannen med mulighet for videredelegasjon. Myndigheten er i stor grad videredelegert til tjenesteledere og avdelingsledere. Dette bidrar til raskere og mer effektiv beslutnings- og oppgaveløsning. Alle administrative vedtak tilbakemeldes til kommunestyret etter nærmere fastlagte rutiner. Det gir grunnlag for eventuell korrigering av fastlagt politikk. Inndeling av kommunens administrasjon Sentraladministrasjon Tjenesteområder Sentraladministrasjonen dekker: Politisk sekretariat og arkiv, sentralbord Personal og lønn Økonomi og finans, eiendomsskatt Tjenestene er organisert som egne enheter; Oppvekst og kultur Helse og omsorg Plan og teknisk Som leder av administrasjonen, er kommunedirektøren bindeleddet til ordføreren og de folkevalgte organer. Rådmannens ledergruppe - kontaktinformasjon Rådmannens ledergruppe - kontaktinformasjonTjenesteområdeLederTelefonOppvekst og kulturInger Randi I. Kleven975 08 072SamfunnsutviklingMikael Skar908 15 924ØkonomiGry Engelsen908 98 322HR og lønnBerit Dokkebakke Navrud990 14 084Helse og omsorgRagnhild Langedrag906 53 455 Interne stab og støttefunksjoner - kontaktinformasjon Interne stab og støttefunksjonerFunksjonNavn/e-postTelefonØkonomisjefGry Engelsen908 98 322Fagleder eiendomsskattElling Weimodet905 36 309Regnskap/bokføringBerit Thorsrud905 68 731InnfordringFrode S. Berg905 06 741HR-sjefBerit D. Navrud990 14 084Fagleder lønnKjersti H. Thronæs904 12 680Personal/lønnNina Berg Rabben905 03 648Avd.leder arkiv og servicetorgAnn Wold904 70 293ServicetorgMette Bergene904 79 624ServicetorgAnne Renate Berntsen61348500 Kommunehuset TingvollSentraladministrasjonen holder til på kommunehuset Tingvoll i Bagn. Her listes opp de funksjoner og tjenester vi har på huset, også leietakere: Underetasje:VaktmesterKirkelig fellesrådSogneprestSør-Aurdal Frivilligsentral1. etasje:ServicetorgOrdførerKommunedirektørPolitisk sekretariat og arkivØkonomi og finansPersonal og lønnAdministrasjon Oppvekst og kulturInnkjøpskoordinator Valdreskommunene2. etasje:LegeHelsesykepleier/helsestasjonPsykisk helseTannklinikkKantine - åpen for publikum som har ærend på kommunehuset kl. 11.00 - 12.30.3. etasje:Administrasjon SamfunnsutviklingAdministrasjon Helse og omsorgTildelingskontorFelles hovedtillitsvalgt for lokale arbeidstakerorganisasjonerNærmere informasjon om kommunens virksomhet gis på sider orientert etter de forskjellige tjenester. Sist endret 27.10.2025 11.08