Jf. Valglovens § 6-6 skal listeforslag legges ut til ettersyn etter hvert som de kommer inn til kommunen.
Listeforslaget må være innlevert hos kommunen innen 31. mars kl. 12.00.
Sist endret 24.02.2023 12.59
Innkomne listeforslag:
Kandidatene kan søke om fritak
Alle kandidatene på listeforslaget vil bli skriftlig underrettet om at de er satt opp på listen etter frist for innlevering. De vil samtidig få opplyst om adgangen til å søke om fritak. Innlevert listeforslag kan kalles tilbake av tillitsutvalget. Erklæring om tilbakekalling må være innlevert senest 20. april kl. 12.00.
Valgstyret skal godkjenne listene
Listeforslagene skal behandles og endelig godkjennes av valgstyret innen 1. juni. De godkjente listene vil så bli publisert med den informasjon om kandidatene som er oppført på listeforslagene og godkjent av valgstyret.