Administrativ organiseringVelkommen til Sør-Aurdal kommune. Her finner du litt informasjon om vår virksomhet; hvor du kan treffe oss og hva vi kan tilby av tjenester og service. Administrativ organisering Virksomhetens hovedmål er å gi best mulig service og tjenester til befolkningen og besøkende. En del tjenester skal gis så nær brukeren som mulig; i grendene. Mulighetene og begrensningene ligger i de midler som årlig blir stilt til disposisjon gjennom budsjettet. Som en følge av hovedmålsettingen, gis det tilbud i bygdene på tjenesteområdene barnehage, skole og åpen omsorg; hjemmetjenester. Det er sykehjem i Bagn og bo- og servicesenter både i Hedalen og Bagn. Delegering av myndighet Enkeltsaker og saker som ikke er av prinsipiell eller politisk betydning er delegert til rådmannen med mulighet for videredelegasjon. Myndigheten er i stor grad videredelegert til tjenesteledere og avdelingsledere. Dette bidrar til raskere og mer effektiv beslutnings- og oppgaveløsning. Alle administrative vedtak tilbakemeldes til kommunestyret etter nærmere fastlagte rutiner. Det gir grunnlag for eventuell korrigering av fastlagt politikk. Inndeling av kommunens administrasjon Sentraladministrasjon Tjenesteområder Sentraladministrasjonen dekker: Interne stab- og støttefunksjoner (sentralbord/ekspedisjon, informasjon, personal/lønn, økonomi, sekretariat) Tjenestene er organisert som egne enheter; Oppvekst og kultur Helse og omsorg Plan og teknisk Som leder av administrasjonen, er rådmannen bindeleddet til ordføreren og de folkevalgte organer. Rådmannens ledergruppe - kontaktinformasjon Rådmannens ledergruppe - kontaktinformasjon Tjenesteområde Leder Telefon Intern stab og støtte Karin Stegarud 61 34 85 10 / 952 14 795 Oppvekst og kultur Inger Randi I. Kleven 61 34 85 26 / 975 08 072 Helse og omsorg Laila Nereng 61 34 87 35 / Plan og teknisk Hans Solbrekken Ruud 61 34 85 43 / 901 04 892 Interne stab og støttefunksjoner - kontaktinformasjon Interne stab og støttefunksjoner Funksjon Navn/e-post Telefon Ass. rådmann Karin Stegarud 61348510 Sentralbord Jenny K. Hole 61348500 Fagleder eiendomsskatt Elling Weimodet 61348518 Regnskap/bokføring Gry L. Engelsen 61348519 Innfordring Mette Hoff 61348521 Innfordring Grete Brenden 61348521 Fagleder personal Bjørg Dokken 61348514 Personal/lønn Mona Harefallet 61348516 Lønnsansvarlig Kjersti Kaxrud 61348517 Sekretariat/arkiv Anne Grethe Bøen 61348525 Sekretariat/arkiv Ann Wold 61348529 Kommunehuset Tingvoll Sentraladministrasjonen holder til på kommunehuset Tingvoll i Bagn. Her listes opp de funksjoner og tjenester vi har på huset, også leietakere: Underetasje: Vaktmester Fellesrådet for kirken Sognepresten Frivilligsentralen 1. etasje: Hovedekspedisjon med sentralbord Ordfører Rådmann Interne stab- og støttefunksjoner Administrasjon Oppvekst og kultur Innkjøpskoordinator Valdreskommunene 2. etasje: Lege Helsesykepleier/helsestasjon Tannklinikk Kantine - åpen for publikum som har ærend på kommunehuset kl. 11.00 - 12.30. 3. etasje: Administrasjon Plan og teknisk Administrasjon Helse og omsorg Tildelingskontor Felles hovedtillitsvalgt for lokale arbeidstakerorganisasjoner Nærmere informasjon om kommunens virksomhet gis på sider orientert etter de forskjellige tjenester. Sist endret13.09.2019 12.17